Söndagsångest

Idag är det mycket som spelar in på min söndagsångest, som jag egentligen tror är måndagsångest.

- När jag var ute och rökte innan, kunde jag skymta blå himmel mellan molnen
- Snön börjar försvinna (vilket i och för sig är bra), våren är på väg
- Mamma är inte hemma
- Jag ska upp tidigt imorgon
- Det är söndag.

Jag har lite svårt med den här vinter-vår-övergången. Jag tycker inte det passar sig att solen skiner i januari, speciellt inte på en söndag. Våren är en jobbig tid, ända fram till vår-sommar-övergången. Det får gärna var så mulet ute som det bara går, det får gärna regna eller snöa. Det får gärna blåsa orkarn det får vara hur som helst, så länge inte solen skiner. Jag fyller år på våren. Jag vet inte om det är relaterat.

Jag saknar min mamma jättemycket. Hon har vart borta sen i torsdags, alltså är det 2½ veckor kvar tills hon kommer hem. Det räcker med semester nu, så jobbiga är vi faktiskt inte så ni behöver vara borta längre.. Ja, jag vet, jag är 21 år gammal. Och, ja, jag vet, hon har det jättebra. Men ändå.

Satt precis och tänkte över det här med att jag ska upp tidigt imorgon. Är det därför man mår dåligt idag? Nej. Visserligen hatar jag att gå upp på morgonen, som de flesta andra, men jag har bara en lektion på måndagar, sen är det överstökat. Det är vädret, jag lovar. Jag ska dricka vin ikväll.

Dessutom ska jag på söndagsmiddag hos mormor i eftermiddag. Kunde hon inte ha döpt det till något annat?

Jag hatar den här bilden, om man tänker sig att den är tagen på en söndag.
Det får inte se ut så här på en söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0