Senaste nytt

I slutet av mars var det dags att åka till Tyskland för att se Tokio Hotel spela i Dortmund. Pyret kom ner till mig i Skillinge och förberedde oss för vår resa. Två dagar innan avgång fick vi reda på att hela turnén var inställd. Vad gör man? Vi åkte ändå, vi kunde ju lika gärna åka och festa upp våra pengar vi hade sparat.
Halv sju på fredag morgonen stod vi redo med var sin stor rulleväska och väntade på bussen. Lyckligtvis så kom den. Vi tog oss in till Malmö, åt frukost och sedan bar det av till Köpenhamn.
Efter att förra årets resa nästanblev förstörd när vår ena väska inte kom, var vi redo med fina band och namnlappar runt hela våra väskor. Ingen ska få roffa åt sig någon av våra väskor inte!!

Väl i Tyskland, efter att flyg m.m gick alldeles utmärkt, hittade vi en buss som skulle ta oss in till Dortmund hbf (HauptBahnHof), där skulle vi byta till tåg så vi kom till vårt hotell. Jag kan meddela er att det inte var det lättaste. Bussen från flygplatsen tog en fasligt lång tid, och väl framme på hbf gick vi till reseservicen så vi kunde få en bra vägbeskrivning om hur vi kunde åka till hotellet. Mannen bakom disken var väldigt grinig och vägrade säga mer än hej och ge oss ett papper.

Mina tyskakunkaper är inte att berömma, men ett tåg hittade vi iaf. Resan skulle ta ca 20 min till vår hållplats. Men efter att 20 min hade gått befann vi oss i Bochum, en helt annan stad. Vi hoppade av tåget och åkte tillbaka igen, bytte till buss några gånger och gick ett par kilometer. Sen vart vi framme. Det roliga var att hade vi åkt rätt från början så hade det tatt 5 min att åka tunnelbana och gå i 3 min. Nåväl.. Dags att börja försupa.

Resan var väl ganska okej ändå, även fast det inte blev någon konsert. Vi festade, drack kaffe och shoppade. Rökte gjorde vi ju förstås också.. en hel del, det blir så när man har rökrum. Dessvärre luktade inte våra kläder alltför gott när vi kom hem igen.

Den 7e april fyllde jag 19 år, nu åker jag inte på barnbiljett på skånetrafiken längre. And that sucks...
Jag fick lite skojiga saker.. Förutom att hela mn tysklandsresa var betald (en födelsedagspresent från min pappa och mormor) så fick jag en bärbara datorn med nätverkskort, bluetoothsgrej, trådlös mus, presnetkort på H&M, en morgonrock OCH en TOKIO HOTEL DVD av min käre bror. Det var mg den bästa födelsedagen hittils, med middag på kvällen då mormor och Carolina kom på besök och åt Paella och drack Sangria med oss.