Cooling

Nu är det helg. När jag bodde i Norge hade jag aldrig helg. Jag jobbade på helgerna, förstår ni. Sen flyttade jag hit, och så gjorde jag ingenting. Då kändes inte helgen som helg. Förra veckan var det bara skola i tre dagar, så den helgen räknas inte riktigt heller. Men nu, nu är det helg. Jag har vart i skolan varenda dag, på varenda lektion, inte vart sen en enda minut. Dessutom veckohandlade jag direkt efter skolan idag, så nu är det helg. Det är så här det känns när det är helg. Det känns bra, även fast det  inte blev som jag planerat.

Igår beställde jag min mattebok. Det kändes bra, och jag är fortfarande sjukt glad över det. Idag köpte jag ett rutat block, istället för att dela på mitt historieblock. Och så köpte jag en massa linjaler, såna man måste ha till geometrin. Gud, vad jag känner mig seriös! Men det är bra, det är fortfarande roligt att gå i skolan, hoppas verkligen det känns så här hela terminen! Jag älskar skolan!

Nog om det. (Jag ska förresten plugga matte hela helgen, och en jäklarns massa svenska c.) På tisdag åker jag till Malin efter skolan, om Fredd tycker det känns okej. Vi ska spela tv-spel, laga mat och prata om mens och sånt.. Och så ska vi färga mitt hår! Jag vill ha orange/rött/brunt. Ungefär så här, fast kanske en aning mörkare:

 

Jag vill, nu på en gång! Detta är fördelen med gröna ögon. Jag kanske inte ska klaga på att jag blev utbytt på BB ändå..? För när allt kommer omkring så har jag ju världens bästa mamma (som jag saknar så in i vassen) och gröna ögon? Det är rätt coolt.

 

Nej, nu ska jag.. diska. Eller dansa lite kanske. Jag ska nog leka Janis Joplin.

Hejdå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0