12 januari

Idag var första riktiga dagen i skolan. Kändes mest som att vi bara satt ner och.. satt. Stolarna var dessutom bedrövliga och jag hade myror i benen mest hela tiden. Däremot var det förbannat roligt att träffa Maria igen, första gången på.. 2 år, kanske mer? I dunno.. Jag har i alla fall en classmate nu ^^

Imorgon åker min moder till Syd Afrika. Jag vill inte det. Jag tycker inte det är roligt att hon ska vara borta från mig i tre veckor. Jag blir liksom så jäkla nojig, tror att planet kommer störta, att någon neger kommer skjuta skallen av henne, att ett lejon ska äta upp henne eller att hon ska få nån okänd sjuksom som inte går att bota. Eller att det blir översmäning och hon drunkar. Därför tycker jag att hon kan fira sina 50 år hemma med mig istället.

Well well, en sak är i alla fall positiv: jag är tvungen att lära mig laga mat nu. Min broder måste nämligen ha mat i magen, och trots sina 17 år är det ändå jag som är äldst och får ta hand om honom. Det är helt okej, hellre ensam med brorsan än syrran i tre veckor.

Idag har jag dessutom väldigt ont i revbent, mitt humör är absolut inte på topp. Värktabletterna hjälper inte, jag kan inte ligga som jag vill och jag kan inte äta mig mätt för då trycker det på som fan. Lika bra det kanske, jag orkar inte leva på endast pulver för tillfället ändå.

Nu vill jag inte skriva mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0